tisdag 13 januari 2009

Shit vad seg jag är............

Är så himlans trött hela tiden men det beror nog på dieten nu. Å jävlar om jag inte gått ner i vikt på tors då blir jag riktigt ledsen. Jag får räkna alla gram som ett plus för huvudsaken är ju att det försvinner sakta men säkert.

Har varit väldigt duktig när det gäller kost/träning. Träning går så himlans bra just nu. Å man får ännu mera sug att träna ännu mera.

Fast man måste ju vila lite granna oxå. Jag som person är sådan att om jag verkligen går in får något så gör jag det till 100 % .



Ska ju till läkaren i morgon får att ta lite prover för att koll så jag inte har brist på nåt i kroppen eftersom jag varit trött väldigt länge nu. Långt innan jag började dieten.

Läste en artikel i SLA våran morgontidning förra onsdagen om sköldkörtelproblem som många tjejer kan få efter tex graviditet



SKÖLDKÖRTELN UNDERFUNKTION
Trött,seg, irriterad glömsk och en massa ångest. Det är inte säkert att det är ångest eller depression.
Det här testet finns här för att hjälpa dig bli vaksam på om du lider av en underproduktion i din sköldkörtel. Sköldkörtelrubbningar är speciellt vanliga hos kvinnor dessvärre är symptomen ofta smygande vilket gör sjukdomen är svår att upptäcka. Sköldkörtelns funktion är livsviktig, den bildar hormonet TSH som styr kroppens ämnesomsättning i cellerna.
Om inte det fungerar går kroppen till sist på sparlåga.Många kvinnor kan gå omkring i flera månader till och med år i tron att de är utbrända eller lider av någon kronisk panikångest utan att förstå att kroppen har en allvarlig rubbning. Det finns två olika: under och eller överproduktion.
Båda ställer till stora problem i kroppen.Om det bildas för lite sköldkörtelhormoner går kroppen på sparlåga, allt blir ansträngande och segt. Man kan också drabbas av viktökning, minnesförlust, minskad frusenhet, sexlust, förstoppning. Sjukdomen är vanligast hos kvinnor och dyker oftast upp efter att man har fyllt 40 år UNDERFUNKTION



Får la se vad dom säger.

Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar