fredag 16 januari 2009

Då var det helg igen!

Å i morses sov vi ändå till kl åtta kändes jätteskönt:), sedan blev det lite vardagssysslor som att plocka undan en massa skit.Varför lär man sig aldrig att barnen river ut allt lika fort igen.

Vid halv tio gjorde vi oss i ordning för att gå ut. Shit vilken tid allt tar när man ska ta på barnen vinterkläder längtar så till våren nu. Gud vad kallt det var ute måste varit 10 minus som tur var att det inte blåste nåt. Solen tittade ju till och med fram. Tänk vad glad man kan bli av lite sol. Vill så gärna åka till värmen synd bara att pengarna fattas.

Vi mötte upp våra grannar Paula & Leah för att gå på en liten skogpromenix. Tänkte haft picnic men barnen ville gå hem efter en timma så picnicen fick bli hemma vid vårat kökbord, gick lika bra ändå. Agnes är verkligen ett litet kakmonster:). Jag stod faktiskt även denna gången emot frestelserna .Mitt fika fick bli keso blandat med turkiskt yoghurt med skivad apelsin,citrionsaft & kanel låter kanske inte gott, men riktikgt mumsigt mellanmål! Mycket nyttigare än kakor oxå.

När Micke kommit hem från jobbet bar det av till gymmet för att köra ett styrketräningspass & efter det 30 min på crosstrainern. Funderar på att kanske börja köra nån bodypump eller nån spinning. Fast nackdelen är att jag hatar spinning å så får jag ont i knäna. Fördelen är ju att man förbränner en hel del kanske är värt att pinas lite granna.

Vägde mig även idag och ett kilo närmare målet blev det. Blev lite besviken men det är ju bättre än inget i alle fall. Har nu satt upp som mål att jag ska minska 2 kilo/ mån om mera så är det bara bonus.

Ikväll blir det myskväll i soffan för att kolla på Let´s Dance. Vi blev bortbjudna men kände för att vara hemma å ta det lugnt istället. För i morgon blir det tidigt upp för att köra crosstrainern eller promenix får se vad jag känner för.

Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar