onsdag 7 januari 2009

ja det är nu det smäller........

Har stark bestämt mig att detta skall bli mitt år. Har stora förhoppningar med 2009.

Idag var jag på gymmet för att få hjälp med både kost/träning och shit vad peppad jag blev. Tränar gör jag på feelgood i Skövde,får hjälp av en tjej som heter Katia. Har tecknat nåt som heter silver och med det menas att man under 12 mån får hjälp med både träning/kost och detta kostar endast 900:-helt sjukt billigt.

Är så jävla taggad att bli av med dessa mammakilor som är kvar. Vi pratade bla om vilken diet jag ska gå på nu ett tag och även lite träningsupplägg. Blev hur peppad som helst. Speciellt oxå när man får riktig hjälp med någon som jobbar med detta nästa varje dag.

Mitt viktminskningsprogram jag kommer att följa under 2 veckor är att jag under denna perioden kommer tvinga min kropp att använda fett som energi istället för kolhydrater.
Denna fas är mkt strikt när det gäller kolhydrater.

Detta jag får äta är:

kött, fisk, skaldjur,kyckling
creme fraich,keso,ägg,ost
grönsaker,kalvsyta,prinskorv,makrillfilé
olivolja, rapsolja,nötter
Får oxå äta ett knäckebröd och en clementin/apelsin per dag

Detta får jag inte äta:

pasta,ris,potatis
bröd,frukt,godis,
margarin,mjölk,yoghurt,kesella,filmjölk
läsk,vin,sprit,öl

Detta ska man oxå tänka på:

Äta regelbundet
Dricka mkt vatten
Äta var 3-4 timma
Undvika produkter med aspartam
Äta så man blir mätt inte proppmätt

Många tycker säkert att detta är en väldigt tråkig diet men jag har gett mig fan på att detta ska jag lyckas med. Kan ju inte gå och klaga hela livet på att jag inte gillar min kropp. Mkt bättre att ta tag i det hela nu när det är nytt år.

Mina mål fram till sommaren är:

Att tappa minst 12 kilo helst mera........
Äta regelbundet och nyttigare så jag blir piggare och gladare
Få bätter kondis kanske orka springa 5 kilometer i allefall
Bli smidigare & fastare i kroppen

Mitt träningsupplägg är:

Träna styrketräning 2-3 gånger/v

Träna bassängträning 1 gång/v via sjukgymnastik

Köra crosstrainer före frukost 5 dagar/v i minst 30 min

Powerwalks minst 2 gånger/v

Ska bli så himlans skönt att komma igång nu så att man äntligen kan komma i form.



Kommer nu blogga om mina framgångar detta år, för jag hoppas de blir många.



Tack & hej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar