söndag 11 januari 2009

Då var första helgen avverkad

å shit vad nöjd jag är med mig själv. Har faktiskt inte fuskat någonting.

Fredagen:
Morgon började med att jag körde på crosstrainer i 30 min innan frukost shit vad gött det var, det ska jag verkligen göra till en vana.
Sedan städade jag huset på dagen var verkligen välbehövligt & man känner ju sig så förbaskat duktig efteråt. Michael var iväg hela dagen för att göra min bror sällskap när han gaddade sig. Shit vad sugen man blir på att göra en till är ju som en drog när man väl gaddat sig en gång.

Michael kom hem på kvällen hade då äntligen fått Agnes att somnat tidigt på kvällen redan vid halv sju. Agnes har nämligen haft en tendens att somna väldigt sent några veckor nämligen mellan 22-24 ingen rolig tid. Hoppas det vänt nu:)

Hade då gjort en god middag som bestod av Kyckling,wookade grönsaker och pasta ( men endast till Micke )& en super god kall sås som bestod av : gräddfil,majonäs,curry,flingsalt,grönt äpple & purjlök.
Till efterrätt blev det jordgubbar som jag mixat med turkisk yoghurt som sedan ställes i fryses ett tag så det blir som glass.

Mätta & belåtna satte vi oss vi tvn och kikade på Let`s dance & mina favos blev:
Laila Bagge och Tobias Wallin ( shit vad snygg hon är tänk om man kunde ha hennes kropp )
Magdalena Graaf och Daniel da Silva ( shit tänk att få ha honom som danslärare skulle verkligen vara skit kul )
Morgan Alling och Helena Fransson ( denna grabben kan verkligen bjuda på sig själv shit vilken show enligt mig absolut bäst ikväll )

En mkt lugn & trevlig kväll för oss själva.

Lördagen:
Kände mig lite små seg i kroppen men det var bara att ta sig i nackskinnet å hoppa upp från sängen. På fm blev det inte så mkt gjort. Fick ju sovmorgon till halv nio för Agnes vakande inte förrens då ,shit vad gött det är att få sova lite längre ibland.
Efter lunch bar det av till stan för ett pass på gymmet, gick grymt bra idag kommer nog ha super träningsvärk i morgon i tuttarna:)körde givetvis kodition efter ca 30 min på crosstrainern. Den dom har på gymmet är ju så himlans grym tänk om man hade råd att invenstera i en sån. Ja tänk om man hade råd att ha ett gym hemma oxå vilken tid man skulle spara. Fast å andra sidan skulle man ju inte få den sociala biten.

När jag kom hem blev det mys med familjen innan det var dax att dra iväg igen till stan för att träffa Line. Hämtade upp henne vid 18 tiden för att åka iväg att handla lite mat. Kvällsmaten ikväll fick bli kycklingsallad & i den hade vi: babyspenat,gurka tomat, sallad, oliver, röd paprika samt grillad kyckling. Som sås till fick det bli hemmagjord guatemole shit vad gott det blev. Dricka till fick bli ramlösa kaktus. För ingen light för min del längre heller.
Innan vi käkade tog vi en kvällpromenix på ca 40 min var så himlans skönt att komma ut i friska luften. Sedan är det ju så gott när man väl kommit hem & bara få slappa lite granna.

Lines man Patrik gjorde oss sällskap när vi åt sedan var det dax för honom att åka iväg till jobbet. Han jobbar nämligen som krogvakt på Husaren.

Efter maten satte vi oss i soffan & kikade på deras bröllopsbilder gud vad fina de var. Å vad sugan man blir på att själv gifta sig.
Resten av kvällen blev det en massa prat. Vid halv tolv var man rätt trött så det vara dax att tacka för mig & åka hem. När jag kom hem vaknade givetvis lilla Ella som är en riktig nattuggla gillar att vara vaken sent. Min underbara sambo Michael tog faktiskt henne så jag kunde hoppa i säng.

Line & Patrik är sådana underbara personer. Så lätta att umgås med. Å gud vad fint deras nybyggda hus är. Ett hus i min smak med väldigt fin inredning. Ja vill oxå bygga nytt för det är ju trots allt de vi strävar efter jag & Micke att nån gång i livet kanske ha råd att bygga vårat dröm hus:)

Söndag:
Morgon började med crosstrainer 30 min innan frukost shit vad duktig jag blivit på att använda den. För den kan ju inte bara stå & damma. Å sedan försvinner ju inte kilorna heller direkt om man inte motionerar.
Resten av dagen har varit slappar dag. Har faktiskt sovit middag i 2 timmar väldigt välbehövligt.
Nackdelen när man går på noll kolhydrater diet är att man kan bli extra trött & jag som redan är super trött. Men ska det hända nåt så får man banne ligga i ordentligt.
Hoppas det är övergående:)men det tror jag att det är för jag ska ju så småningom börja äta lite kolhydrater.

Kvällen oxå väldigt lugn. Även ikväll somande Agnes tidigt.

Är så himlans stolt över mig själv att jag klarat av den första helgen. Om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt inte haft nåt godissug. Föråt mig nog under decembermånad. Har lovat mig själv att så ska det inte bli dec 2009 för då ska jag fortfarande äta nyttigt. Lika bra att hålla sig till det nyttiga livet nu även fast man kan unna sig någont ibland när jag nåt min målvikt.

Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar